the time has come to deviate

Kan det vara så att jag närmar mig upploppet på detta marathon? Så mycket ångest och hjärtekrossande som sipprat ut genom porerna och fastnat på huden utan möjlighet att gnuggas bort, ens med alsolsprit. Och nej, mållinjen är inte här. Men den kanske syns där borta genom träden. Har bokat en framtida helg att se fram emot, och känner uppriktig glädje inför det. Bilden av dig är föråldrad, och verkligheten stämmer inte överens med det vackra motljuset och de suddiga kanterna längre. Strålkastarljus och skarpa svarta linjer, det är inte vad jag söker, Jag tror inte på nyår och påtvingade omstarter, men 2013 har potential att bli ett mycket bättre år än skräp-och-släng-och-köp-en-ny-2012. Ibland blir saker tydligare på lite avstånd, ett citat jag lärde mig som 6-7-åring när dataspelen var som hetast. Och då snackar jag ligan med Pettsson&Findus i snickargården, Pippi, och Pelle Pirat. Bra skit. Idag vänder jag i alla fall back to home, några dagars intensivt plugg och nej tack till alkohol. Kan snart döda för ett glas vitt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0